• e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Emniyet Genel Müdürlüğü
  • Ardahan Valiliği
  • Diğer İl Emniyet Müd.

İl Emniyet Müdürlükleri

ARDAHAN İL EMNİYET MÜDÜRLÜĞÜ
ARDAHAN İL EMNİYET MÜDÜRLÜĞÜ
ARDAHAN İL EMNİYET MÜDÜRLÜĞÜ
  • MÜDÜRLÜĞÜMÜZ
    Misyon ve Vizyon Tarihçe Yöneticilerimiz Atatürk ve Türk Polisi Projelerimiz Şehitlerimiz Sıkça Sorulan Sorular
  • HİZMETLERİMİZ
    Medya Halkla İlişkiler Ve Protokol Büro Amirliği Asayiş Şube Müdürlüğü Belge Yönetim Şube Müdürlüğü Trafik İşlemleri Silah İşlemleri Özel Güvenlik İşlemleri Eğitim İşlemleri Güvenlik Şube Müdürlüğü İşlemleri Yabancılara Mahsus İşlemler Çocuk Şube Müdürlüğü Kamu Hizmet Standartları
  • İŞLEMLER
    İhbar Kayıp Şahıs/Çocuk Sorgulama Kimliği Belirsiz Cesetler Sınav Sonuç Kiralık Araç Bildirim Sistemi
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular
  • İLETİŞİM
    Merkez İlçeler
°C
12
Nisan2021
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • MÜDÜRLÜĞÜMÜZ
    • Misyon ve Vizyon
    • Tarihçe
    • Yöneticilerimiz
    • Atatürk ve Türk Polisi
    • Projelerimiz
    • Şehitlerimiz
    • Sıkça Sorulan Sorular
  • HİZMETLERİMİZ
    • Medya Halkla İlişkiler Ve Protokol Büro Amirliği
    • Asayiş Şube Müdürlüğü
    • Belge Yönetim Şube Müdürlüğü
    • Trafik İşlemleri
      • Trafik Tescil İşlemleri
      • Yeni Kayıt
      • Harç Ücretleri
      • Belge Yenileme
      • Rehin-Haciz ve Tedbir Kaldırma İşlemleri
      • Geçici Plaka İşlemleri
      • Devir İşlemleri
    • Silah İşlemleri
    • Özel Güvenlik İşlemleri
    • Eğitim İşlemleri
    • Güvenlik Şube Müdürlüğü İşlemleri
    • Yabancılara Mahsus İşlemler
    • Çocuk Şube Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
  • İŞLEMLER
    • İhbar
    • Kayıp Şahıs/Çocuk Sorgulama
    • Kimliği Belirsiz Cesetler
    • Sınav Sonuç
    • Kiralık Araç Bildirim Sistemi
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
  • İLETİŞİM
    • Merkez
    • İlçeler
HİZMETLERİMİZ
  • Medya Halkla İlişkiler Ve Protokol Büro Amirliği
  • Asayiş Şube Müdürlüğü
  • Belge Yönetim Şube Müdürlüğü
  • Trafik İşlemleri
    • Trafik Tescil İşlemleri
    • Yeni Kayıt
    • Harç Ücretleri
    • Belge Yenileme
    • Rehin-Haciz ve Tedbir Kaldırma İşlemleri
    • Geçici Plaka İşlemleri
    • Devir İşlemleri
  • Silah İşlemleri
  • Özel Güvenlik İşlemleri
  • Eğitim İşlemleri
  • Güvenlik Şube Müdürlüğü İşlemleri
  • Yabancılara Mahsus İşlemler
  • Çocuk Şube Müdürlüğü
  • Kamu Hizmet Standartları

Kamu Hizmet Standartları

 
 Bakanlar Kurulu Kararı : 29/6/2009-2009/15169 
        Resmî Gazete : 31.7.2009/27305
 
 
                                                                                                Amaç
                                
                                MADDE 1 –
 
        (1) Bu Yönetmeliğin amacı; etkin, verimli, hesap verebilir, vatandaş beyanına güvenen ve şeffaf bir kamu yönetimi oluşturmak; kamu hizmetlerinin hızlı, kaliteli, basitleştirilmiş ve düşük maliyetli bir şekilde yerine getirilmesini sağlamak üzere, idarelerin uyması gereken usul ve esasları düzenlemektir.
                                
                                Dayanak
 
                                MADDE 2 –
 
        (1) Bu Yönetmelik, 10/10/1984 tarihli ve 3056 sayılı Başbakanlık Teşkilatı Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulü Hakkında Kanunun 2 nci ve 33 üncü maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Kamu hizmetlerinin ilk kademede ve vatandaşa en yakın yerde sunulması
   
                                MADDE 3 –
 
        (1) Kamu hizmetlerinin, başvuru yapılan ilk kademeden sunulması ve sonuçlandırılması, başvuru mercii ile karar/onay mercii arasında birden fazla kademe oluşturulmaması esastır. İdare, başvuruların, doğrudan kamu hizmetini sunan birime yapılmasını ve ilk kademede sonuçlandırılmasını sağlamak için gerekli tedbirleri alır.
 
         (2) İdare, hizmetlerin vatandaşa en yakın yerden sunulabilmesi amacıyla gerekli görülen mahallerde geçici veya sürekli bürolar açabilir.
 
         (3) İdare, sunduğu hizmetlerin her birini yerine getirecek birim ve görevlileri tespit eder. Taşra teşkilatı, tespit edilen birim ve görevlileri bulundukları yerin en büyük mülkî idare amirine bildirir.
 
        Kamu hizmetlerinin elektronik ortamda sunulması
             
                                MADDE 4 –
 
        (1) Basılı ortamdaki bilgi ve belgelerin elektronik ortama taşınması ve veritabanlarının diğer idarelerle paylaşılması esastır.7
 
        (2) İdare, başvuruların elektronik ortamda da yapılmasına, sürecin başvuru sahibince izlenebilmesine ve sonucun ilgilisine elektronik ortamda iletilmesine yönelik tedbirleri alır ve hizmetin e-Devlet Kapısına entegrasyonunu sağlar.
Vatandaşın bilgilendirilmesi
 
                                MADDE 5 –
       
        (1) Kanunî sınırlamalar saklı kalmak kaydıyla idare, sunduğu hizmetlere ilişkin bilgileri ve mevzuatı, basılı ya da elektronik ortamda duyurur.
 
        (2) İdare, sunduğu kamu hizmetlerinin envanterini ek-1′e göre oluşturarak kurumsal internet sayfasında ve e-Devlet Kapısında en güncel şekli ile yayınlar.
Hizmet standartları oluşturma
                             
                                   MADDE 6 –
 
        (1) İdareler, ek-2′de yer alan örneğe göre hizmet standartlarını oluşturur. Ek-3′te belirtilen açıklamalara göre oluşturulan hizmet standartları tablosunda; hizmetin adı, başvuruda istenen belgeler, hizmetin ne kadar sürede tamamlanacağı ve şikâyet mercilerine ilişkin bilgiler yer alır. Bu tablo, hizmeti doğrudan sunan birimlerce vatandaşların kolayca görebileceği panolarda, kurumsal internet sayfalarında ve e-Devlet Kapısında duyurulur. Ayrıca, idarenin danışma masalarında da istenilen belgeleri gösteren dokümanlar bulundurulabilir ve talep edenlere ücretsiz olarak verilir.
Özürlülerle ilgili tedbirler
                              
                                MADDE 7 –
 
        (1) İdare, sunduğu kamu hizmetlerinin özürlüler tarafından kolayca erişilebilir olması için gerekli tedbirleri alır.
Başvuru sahibinden bilgi ve belge istenmesine ilişkin esaslar
                             
                                MADDE 8 –
 
        (1) İdare, hizmetleri yerine getirirken başvuru sahibinden istediği bilgi ve belgelerle ilgili düzenlemelerinde aşağıdaki ölçütleri esas alır:
 
                a) Düzenlemeler beyan esas alınacak şekilde hazırlanır.
                b) Zorunlu olmadıkça, işlemin tekemmülü aşamasına kadar belge talep edilmez.
                c) İş sınavlarına müracaat safhasında sadece sınav için gerekli belgeler istenir; göreve başlamak için gereken belgeler         ise sınavı kazananlardan istenir.
                ç) İdarenin görevi gereği kendisinde bulunan bilgi ve belgeler ile daha önce başvuru sahibinden alınarak kurum         kayıtlarına aktarılan ve değişmediği başvuru sahibi tarafından beyan edilen belgeler yeniden istenmez.
                d) İstenen belgenin aslının getirilmesi hâlinde, belgenin fotokopisi, aslına uygunluğu kontrol edildikten sonra ilgili         görevli tarafından isim ve unvan yazılarak tasdik edilir.
                e) Diğer idarelerin elektronik ortamda paylaşıma açtığı bilgi ve belgeler, başvuru sahibinden istenmez. Ancak, bu bilgi         ve belgelere kolayca erişim için gerekli bilgiler istenebilir.
                f) Başvuru sahibinden adlî sicil kaydı istenmez, bunun yerine yazılı olarak beyan istenir. Başvurunun form kullanılarak         yapıldığı hâllerde, formda adlî sicil beyanı bölümü ayrılır. İdare, beyanın doğruluğunu adlî sicil bilgilerini verebilecek         mercilerden teyit eder. İlgili merciler, gerekli bilgileri, teknik altyapısı hazır olan kurumlara elektronik ortamda derhal, diğer         hâllerde en geç üç işgünü içinde verir.
                g) Başvuruda istenen belgeler, idarece sayma suretiyle belirtilir. İstenen belgeler arasında, idare tarafından istenecek         diğer belgeler veya benzeri belgeler gibi muğlâk ibarelere yer verilmez.
                ğ) Başvuru sırasında istenen formlar idarenin internet sayfasında da yayımlanır.
        Gerçeğe aykırı belge verilmesi veya beyanda bulunulması
                              
                                MADDE 9 –
 
        (1) İdare, gerçeğe aykırı belge verenler ya da beyanda bulunanlar hakkında yasal işlem yapılacağı hususunda başvuru sahiplerinin bilgilendirilmesi için gerekli tedbirleri alır.
Başvuru sahiplerine malî yükümlülüklerinin bildirilmesi
 
                                MADDE 10 –
        
         (1) Başvuruları esnasında, ödemek zorunda oldukları malî yükümlülükler, mevzuat dayanakları ile birlikte başvuru sahiplerine açıkça belirtilir.
Kurum içi ve kurum dışı yazışma
 
                                MADDE 11 –
       
        (1) Kurum içi ve kurum dışı görüş, bilgi ve belge talep yazıları günlü yazılır. İlgili mevzuatındaki özel hükümler saklı kalmak kaydıyla, idareler belge taleplerini en geç beş gün, bilgi ve görüş taleplerini ise en geç onbeş gün içinde yerine getirir. İdare, bilgi ve görüş yazıları için onbeş günü geçmemek üzere ek süre kullanabilir. Bu yazışmalar elektronik ortamda da yapılabilir.
Başvurunun kabulü ve sonuçlandırılması
 
                                MADDE 12 –
       
        (1) Bizzat yapılan başvurular sırasında başvuru incelenir, anında giderilebilecek eksiklikler yazışmaya gerek kalmadan tamamlatılır. Talebi hâlinde başvuru sahibine alındı belgesi verilir. Sonradan tespit edilen eksiklikler başvuru sahibine bildirilir.
       
        (2) Başvurular hizmet standartlarında belirtilen süre içinde sonuçlandırılır.
     
        (3) Başvuru sonucunun olumsuz olması durumunda ilgiliye gerekçesi bildirilir, varsa itiraz mercii ve süresi gösterilir.
Yönetmeliğe uyum
 
                                GEÇİCİ MADDE 1 –
   
        (1) İdareler, bu Yönetmelikte öngörülen hususlara ilişkin gerekli her türlü idarî, teknik ve hukukî düzenlemeleri bu Yönetmeliğin yayımı tarihinden itibaren altı ay içinde gerçekleştirir.
                                        Yürürlük
 
 
                                MADDE 13 –
 
        (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
 
                                        Yürütme
 
 
                                MADDE 14 –
 
        (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.​​

MÜDÜRLÜĞÜMÜZ

  • Misyon ve Vizyon
  • Tarihçe
  • Yöneticilerimiz
  • Atatürk ve Türk Polisi
  • Projelerimiz
  • Şehitlerimiz
  • Sıkça Sorulan Sorular

HİZMETLERİMİZ

  • Medya Halkla İlişkiler Ve Protokol Büro Amirliği
  • Asayiş Şube Müdürlüğü
  • Belge Yönetim Şube Müdürlüğü
  • Trafik İşlemleri
    • Trafik Tescil İşlemleri
    • Yeni Kayıt
    • Harç Ücretleri
    • Belge Yenileme
    • Rehin-Haciz ve Tedbir Kaldırma İşlemleri
    • Geçici Plaka İşlemleri
    • Devir İşlemleri
  • Silah İşlemleri
  • Özel Güvenlik İşlemleri
  • Eğitim İşlemleri
  • Güvenlik Şube Müdürlüğü İşlemleri
  • Yabancılara Mahsus İşlemler
  • Çocuk Şube Müdürlüğü
  • Kamu Hizmet Standartları

İŞLEMLER

  • İhbar
  • Kayıp Şahıs/Çocuk Sorgulama
  • Kimliği Belirsiz Cesetler
  • Sınav Sonuç
  • Kiralık Araç Bildirim Sistemi

GÜNDEM

  • Haberler
  • Duyurular

İLETİŞİM

  • Merkez
  • İlçeler
  • MÜDÜRLÜĞÜMÜZ
    • Misyon ve Vizyon
    • Tarihçe
    • Yöneticilerimiz
    • Atatürk ve Türk Polisi
    • Projelerimiz
    • Şehitlerimiz
    • Sıkça Sorulan Sorular
  • HİZMETLERİMİZ
    • Medya Halkla İlişkiler Ve Protokol Büro Amirliği
    • Asayiş Şube Müdürlüğü
    • Belge Yönetim Şube Müdürlüğü
    • Trafik İşlemleri
      • Trafik Tescil İşlemleri
      • Yeni Kayıt
      • Harç Ücretleri
      • Belge Yenileme
      • Rehin-Haciz ve Tedbir Kaldırma İşlemleri
      • Geçici Plaka İşlemleri
      • Devir İşlemleri
    • Silah İşlemleri
    • Özel Güvenlik İşlemleri
    • Eğitim İşlemleri
    • Güvenlik Şube Müdürlüğü İşlemleri
    • Yabancılara Mahsus İşlemler
    • Çocuk Şube Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
  • İŞLEMLER
    • İhbar
    • Kayıp Şahıs/Çocuk Sorgulama
    • Kimliği Belirsiz Cesetler
    • Sınav Sonuç
    • Kiralık Araç Bildirim Sistemi
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
  • İLETİŞİM
    • Merkez
    • İlçeler

© 2019  Ardahan Emniyet Müdürlüğü